miercuri, 19 septembrie 2012

Un vis... Orient Express!

Orient Express         
            "In 1883, doar cei foarte bogati sau cu sange albastru isi puteau permite o calatorie cu Orient Express. Nu degeaba interiorul trenului il reproduce pe cel al unui palat. Insa odata cu evolutia transportului aerian, industria a intrat intr-un con de umbra. Astazi insa tot mai multi investitori de top ii intuiesc potentialul si astfel apar tot mai multe trenuri reconditionate la standarde exceptionale. Zeci de ani de istorie intalnesc luxul si facilitatile incredibile ale secolului XXI: spa, sali de conferinte, lounge si restaurante pretentioase. Iar preturile unei calatorii variaza de la cateva sute de euro la cateva mii, dar isi justifica fiecare cent.
            La origine, Orient Express era numele unei linii feroviare internationale. Astazi este definitia unei calatorii de lux. Orient Express-ul Venice-Simplon reinvie momentele de glorie cand cei mai importanti oameni ai planetei urcau in aceste vagoane pentru a se bucura de privelisti splendide, decoruri regale si servicii impecabile. La fel ca si atunci, trenul isi poarta calatorii prin cele mai frumoase orase Europene: Londra, Paris, Venetia, Viena, Praga, Roma sau Istanbul, toate pot fi traversate si admirate de la geamul sofisticatului express. Celebrul tren de lux opreste in fiecare an si in doua locatii din Romania: Sinaia si Bucuresti.
            Orient-Express-ul are in componenta 14 vagoane de dormit, trei vagoane de tip restaurant, bar si salon. Design-ul trenului reproduce cu fidelitate originalul Orient Express, ba chiar a preluat din vagoanele istorice, fabricate intre anii 1920-1930 si inscriptionate cu litere aurii. Si pentru ca atmosfera istorica sa fie completa, pasagerii trenului trebuie sa isi adapteze vestimentatia la tendintele anilor 1920-1930. Asa ca Orient Express-ul Venice-Simplon ofera mai mult decat o plimbare prin Europa este o calatorie in timp. O asemenea calatorie de la Paris la Istanbul dureaza sase zile, iar pretul unui bilet este de 7.500 euro all inclusive.
Trans-Siberian Express, Rusia
            Din lista celor mai spectaculoase calatorii cu trenul nu poate sa lipseasca o calatorie cu Trans Siberianul. Linia feroviara Trans-Siberiana, care se intinde pe aproape 10.000 km, este de-a dreptul legendara, iar Trans-Siberianul Express este cea mai eleganta varianta de a admira peisaje din Rusia pana in indepartata China intr-o calatorie fantastica de doua saptamani.
            Trenul are 21 de vagoane ce pun la dispozitie cabine stilate cu paturi duble, incalzire prin podea, aer conditionat, sisteme DVD/CD si televizoare LCD. Vagonul-restaurantul pune la dispozitie preparate internationale, iar in vagonul bar se servesc cocktailuri internationale pretentioase. Trans-Siberianul are inclusiv o sala de lectura unde sunt invitate diferite personalitati si academicieni pentru a sustine diferite discursuri. Trenul trece alene prin decorul accidentat al Rusiei si prin vastele platouri siberiene pana in Mongolia si China, oferind o experienta trans-continentala completa in schimbul a cateva sute de euro.
The Blue Train, Africa de Sud
            The Blue Train este un veritabil hotel de cinci stele mobil ce traverseaza savana Africana inca din 1940. Numele de trenul albastru (The Blue Train) se datoreaza vagoanelor colorate in albastru-safir. Trenul pune la dispozitie un numar de 74 de cabine duble dotate cu bai de marmura, aer conditionat, linie telefonica directa, televiziune prin satelit, lambriuri din lemn masiv si servicii de majordom. Pentru masa, oaspetii pot alege intre doua restaurante cu specialitati diferite si un lounge opulent. Iar pentru amatorii de suveniruri pretioase, unul dintre vagoane a fost transformat intr-un butic de bijuterii sofisticate. Printre opriri se numara si una la faimoasa mina de diamante din orasul Kimberly. Trenul calatoreste doar noaptea, intreaga zi fiind dedicata vizitarii obiectivelor turistice de pe traseu si strabate 1,600 km intre Cape Town si Pretoria, prin munti, paduri dese si campii desert cu girafe, elefanti si zebre. Cel mai ieftin bilet ajunge la aproape 2000 de euro.
The Palace on Wheels, India
            Din 1982, de cand a inceput sa strabata India, The Palace on Wheels este unul dintre cele mai extravagante si mai impresionante trenuri din lume. Fabulosul express este, asa cum ii spune si numele, “un palat pe roti” si varful icebergului in ceea ce priveste transportul indian de lux. Decorul sau sofisticat si pretios aminteste de resedintele regale, iar serviciile sunt pe masura.
            Trenul are 14 vagoane personalizate, cu doua restaurante “Maharaja” şi “Maharani” si un bar bine aprovizionat, ce pune la dispozitia calatorilor cele mai alese branduri de bauturi spirtoase indiene si internationale. Din faimosul express se pot admira admira fortaretele din desert si palatele de pe marginea lacurilor. O calatorie de o saptamana all inclusive cu cel mai pretentios mijloc de transport terestru din India costa intre 2000 si 3000 de euro. Tarifele includ cazare, masa, excursii turistice, taxele de intrare la monumente si  divertisment cultural.
Oriental Express, Asia de Sud-Est
            Si tot in Asia, un alt tren exceptional a cucerit calatorii din lumea intreaga. Oriental Express este cel mai recent construit tren de lux din lista noastra, a fost lansat in septembrie 1993 si are 400m. Intregul proiect a copiat in detaliu celebrul Shangai Express, dintr-un film din 1932 cu Marlene Dietrich in rolul principal. Mancare chinezeasca este servita intr-un restaurant imbracat in lambriuri de lemn, iar printre cele 66 de compartimente dotate cu aparate de aer conditionat se afla si cateva apartamente prezidentiale de 12 mp.
            Oriental Express face legatura intre Bangkok si Singapore, printr-o zona salbatica care aminteste de era coloniala a Orientului. Printre particularitatile trenului se numara un vagon-observator cu perete de sticla si mobilier din ratan, locul perfect de unde pot fi admirate templele de aur incarcate de istorie, muntii, padurile, orasele fascinante, jungla si renumitele culturi de orez.  Pretul unui traseu de 4 zile variaza intre 1700 si 3400 de euro".
 

Un lung tren ne pare viata.
Ne trezim in el mergand,
Fara sa ne dam noi seama,
Unde ne-am suit si cand.

Fericirile sunt halte,
Unde stam cat un minut,
Pana bine ne dam seama,
Suna, pleaca, a trecut.

Iar durerile sunt statii
Lungi, de nu se mai sfarsesc
Si in ciuda noastra parca,
Tot mai multe se ivesc.

Arzatori de nerabdare,
Inainte tot privim,
Sa ajungem mai degraba
La vreo tinta ce-o dorim.

Ne trec zilele, trec anii,
Clipe scumpe si dureri,
Noi traim hraniti de visuri
Si-nsetati dupa placeri.

Multi copii voiosi se urca.
Cati in drum n-am intilnit,
Iar cate un batran coboara,
Trist si frant, sau istovit.

Vine-odata insa vremea,
Sa ne coboram si noi.
Ce n-am da atunci o clipa,
Sa ne-ntoarcem inapoi?
 
Dar pe cand, privind in urma,
Plangem timpul ce-a trecut,,
Suna goarna VESNICIEI:
Am trait si n-am stiut !
 (Sursa: Olaru Filimon)

Niciun comentariu: